Tuesday, October 23, 2012

Deniz''in ikinci yasgunu

Bundan tam 2 yil once kucagima verdiklerinde nefesimin kesildigini hissetmistim, oyle heyecanlanmistim ki gercekten kalbim durmustu bir saniye de olsa. Yumak yumak gozlerini acip bana bakmistin, sanki beni yillarca tanircasina…Yeni dogmus olmana ragmen kafani oyle bir dikmis kaldirmistin ki, merhaba, hayat merhaba dunya, geldim buradayim dercesine, merakla, ilgiyle, heyecanla bakiyordun ve bu bakisin hic degismedi…


Iste bugun 2.yasinda sana baktigimda bende hep o minik bebegi hatirliyorum karsimda..Artik miniklikten cikmis, cocukluga adim atsan bile o ifaden var karsimda ve sanirim ki buda uzun bir sure hep boyle kalacak gibi…Ne komik, annemle babamda bana hep boyle soylerdi de simdi onlari daha iyi anliyorum.

Omrunde daha nice uzun yillar olsun minnoshum, sevdikleriyle huzur ve mutlulukla gecirecegi daha nice guzel dogumgunleri olsun tabi ki..

Tabi bazi detaylari unutmamak gerekiyor buyurken de.
Ikinci yas, ilk seneye gore daha rahat geciyor sanirim, yada bana oyle geliyor.En azindan cogu isini kendisinin hallediyor olmasi buyuk rahatlik. Tabi zorluklari da var ama bu zorluklar daha zevk vermeye basliyor insana..

Ornegin Deniz artik yemegini kendisi yiyor…

Kreste arkadaslarindan ogrendiginden, benim elimden catali cekip ben kendim yiyecegim anne diyen tarziyla artik bende ona emanet ediyorum catali kasigi ve tabagini. Baslarda ne diyeyim cok endiseleniyordum, yemegini nasil yiyecek acaba diye ama simdi kendi arzusuyla yemek yemege basladigini gorunce benim de icim rahatladi acikcasi. Hos, Deniz cabuk sIkIlgan oldugundan 5 kasik sonrasinda ilgili baska bir yone geciyor ve benim devam etmem gerekiyor tabagini bitirebilmesi icin…


Deniz bize artik kahve yapiyor…

Tabi bizlerin yardimiyla ama biraksak eminim ki kendisi de yapar… Babasi kahve ister misin diye bir sormaya gorsun, cafee, kahve , kelimelerini duyar duymaz bir hisim buzdolabina gidiyor, sutu cikariyor, kapagini aciyor, babasinin elinden fincani alip kahve fincania sutu koyuyor..sonra da kahve makinasinin dugmesine basiyor..tabi biz de bu sirada isi gucu herseyi birakip kosturuyoruz ardi sira.

Kaka yaptigini onceden degil ama yaparken soyluyor..

Hala altina bez bagliyoruz ve yavas yavas tuvalet egitimine baslamamiz gerkeiyor. Bu konuda bana tavsiyede bulunacak tum fikirlere acigim.

Alt degistirme isi ise buyuk bir merasim bizde…Ayisi, bumbasi, o an oynadigi ne varsa elinde yani bir ordu oyuncak ile gidiyoruz ve alt degistirme surecinde oyuncaklarini devamli yerlerden toplayip eline veriyoruz. Denizín bu yasina kadar elinin hic bos durduguna sahit olmadim ben…Bu sabah bile krese iki bumbasi ile gitti…

Sarki soyluyor bizlere..

Son gunlerde ezberlemis bir sarkinin melodisini devamli onu mirildaniyor (flamanca bir sarki) Gayet tutturuyor notalari ama sarki sozlerine henuz gecis yapamadik…Eeeee uc dili ayni anda ogrenmeye calistigindan konusma konusunda biraz daha zamana ihtiyacimiz var..

Evet, dil konusuna gelince, esim Flaman oldugundan kendi aramizda Ingilizce, Deniz ile ben Turkce, babasi Flamanca konusuyor. Bize onerdikleri, konustugun dili hic degistmeden tutarli bir sekilde hep kendi dilini konusman. Ben de bu yuzden Deniz ile dogdugundan beri hep Turkce konustum. Babasi ile ne zaman Ingilizce konussam, sonra Deniz'e ne konustugumuzu Turkce anlattim. Deniz kresinde Flamanca ogrendiginden, uc dili de cok iyi anliyor ama cumle kurmakta biraz cekiniyor. Uc bes kelimeyle ve el kol hareketleri ile derdini bizlere cok iyi anlatiyor elbette.

Simdi de songunlerde agzindan dusuremedigi favori kelimeleri:

Bumba: En sevdigi palyaco oyuncagi.

Adam: Yuksel enistenin ismini adam koydu. Adam asagi adam yukari, adam nerede?

Anane: Anneannesi: Sut ictigi kabini kirmis yanlislikla, her aksam sut icerken anane bunu kirdiyi kendisine ve bize hatirlatma geregini duyuyor.

Havhav:Kopek: Hayatinin korkusu, heyecani, ne zaman Turkiye kelimesi gecse yan komsunun kopegi geliyor aklina..

No no no no: Hayir, ama ezgili bir sekilde..

Haaayiirrrr: Hangi elimde oynadigimizda bilsek de bilmesekte kafasini iki yana sallayip haaayiiirrrr demesi cok tatli

Kuki: Biskuvi, dolabi kendisi acar ve bulur ve yer...

Kokala: Cikolata

Namur: Yagmur kuzeni..kopekten cok korkarmis ama, bir de agliyormus, bize oyle anltmaya calisiyor.

Dayi: (bildigimiz noktali i harfi ile) : Oyuncak kartlari almis, birde Namur''un babasi

mum: flamanca cicek oluyor

Didek: cicek, annesine toplar her zaman.

Deeldiiiiikkk: Evimize yaklastigimizda geldik

Kova

Du: su

Teyde: Teyze

Bababaa: Kaplumbag

Tabi dahasi da var ama bunlar aklima gelenler.
Aklima gelen diger detaylar:

Ayakkabilarini kendisi giyinip cikariyor Deniz''im. Hele bir deniz kenari lafini duysun, ayakkabilar ve coraplar cikiyor, guya deniz kenarina gitmis gibi. Sonra da en son gittigimiz tatil anlattiriliyor..Adam varmis, kova, du..havhav , miyaavvv….teyde, …

En cok seyrettigi cizgi filmler: bumba, uki, cuddlies (yumyum, tickles, uu uuu, dodo, hepsini ezberlemis, hatta bir sonra neler olacagini hatirlayip heyecanlaniyor onceden)

Evdeki tum kitaplari okumamiz mumkun cunku bir kitap icin 5 saniye ancak dayanabilyor

En cok ilgisini ceken oyuncaklari:

Puzzles (harbi cok iyi bu puzzle larda), legolar,

Evdeki tencereler, bizlere yemek yapiyor . Sirf bu yuzden kendisine tencere seti aldik ama o bizim evdeki gercek tencereri kullanmakta israrli.

Atcilik, annesi at oluyor Deniz ata biniyor, yada Deniz attan kaciyor.

Muzik kutusu, dvd calar olucak, cikarip takacak cikarip takacak…muzik calinca annesi ile dans edecek

Ciflik oyunu..Babasi ile kesfettikleri bir oyun..Tum hayvanlari salona firlatip atip , toplama oyunu…Erkekler icin ideal..

Valla simdi bunlari yazarken yanlis anlasilsin istemiyorum.Amacim bazi hatiralari olumsuzlestirmek ve geriye donup baktigimizda aaaa evet bu boyleydi seklinde tekrar hatirlamayi saglamak. Umarim sizlerde okurken keyif almissiniizdir…

Evet, bugun oglumun 2.yas gunu. Turkiye'de ki sevdikleri ile de tatildeyken kutlamistik dogumgununu, bir de bu haftaosnu kendisi icin bir kutlama yaptik. Belcika’daki yakin akrabalari , babannesi, dedesi, halasi, kuzenleri geldiler. Cok guzel bir dogumgunu pastasi kestik. Mumlarini ufledi..Hediyelerini acti…Sonra kresindeki arkadaslarina da hediyeler goturduk. Minik su ordekleri dagittik. Ogretmenlerine cikolata verdik.
Bilmen ne kadar aklinda kaliyor bu tur etkinlikler tabi ama gonul isterki her gunu dogumgunu gibi mutlu heyecanli neseli gecsin evlatlarinin…

Nice uzun yillara..

En onemlisi nice guzel yillara oglusum, hep mutlu ol ve melekler hep yaninda olsunlar..

No comments: